Hasta Hakları

Hastanemizde tetkik, tedavi ve bakım amacıyla bulunan hastaların ve hasta yakınlarının hastanede hizmet gördükleri süre içinde sahip oldukları haklar ve sorumluluklar;

  • Hizmetlerden Yararlanma Hakkı
    Her birey sağlık ihtiyaçlarının karşılanması için sağlık hizmetlerinden faydalanma hakkına sahiptir. Sağlık hizmetleri dil, din, ırk, cinsiyet, düşünce farkı gözetmeksizin eşit olmalı, ayrım yapılmamalıdır.
  • Saygı ve İtibar Görme Hakkı
    Her bireyin, saygı, itina gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli ve sağlığa uygun şartların sağlanmış olduğu, gürültü ve rahatsız edici bütün etkenler ortadan kaldırılmış bir sağlık hizmeti alma hakkı vardır.
  • Mahremiyet Hakkı
    Bir bireyin sağlık durumuna veya ona uygulanan tedaviye ilişkin bilgileri ve verileri gizli olmalı, muhafaza edilmelidir.
  • Kimliği Bilme Hakkı
    Hastalarımızın, kuruluşumuzda ilişkide bulunduğu tüm görevlilerin kimliğini bilme hakkı vardır.
  • Bilgi Edinme Hakkı
    Her birey, kendi sağlık durumu hakkında, mevcut sağlık hizmetleri ve onlardan nasıl yararlanabileceği konusunda ve tüm bilimsel araştırma sonuçları ve teknolojik yenilikler ile ilgili bilgi alma hakkına sahiptir.
  • Haberleşme Hakkı
    Resmi konuşma dilini anlamayan bir hastanın haberleşme amacı ile tercüman isteme hakkı vardır.
  • Hastadan Rıza Alınması Hakkı
    Hasta tıbbi ve yasal zorunluluklar dışında, hastalığı ile ilgili bir ölüm ya da ciddi yan etki riski, nekahet ile ilgili problemler ve sonuçta elde edilecek başarı şansı gibi konularda mümkün olan bilgilendirme yapıldıktan sonra, tedavisi ile ilgili olarak alınacak kararlara katılma hakkına sahiptir.
  • Konsültasyon Hakkı
    Hastanın kendi talebi ile farklı branştan bir uzman ile konsültasyon yapılmasını isteme hakkı vardır.
  • Planlanan Tedaviyi Reddetme Hakkı
    Hastanın tedaviyi reddetmesi halinde doğacak olası sonuçlar, hekim tarafından anlatılır ve anlaşıldığına dair yazılı bir belge alınır. Hastanın tedaviyi belgeli olarak reddetmesi halinde kurumumuz ile ilişiği kesilir.
  • Tetkik ve Tedavi Bedelleri
    Hastanın sağlık kuruluşunda sağlanan hizmet karşılığında ödeyeceği bedellerin açık ve detaylı bir faturasını isteme ve alma hakkı vardır.
  • Sosyal ve Psikolojik Destek Alma Hakkı
    Hastalarımızın teşhis işlemlerine veya tedaviye engel olmadığı sürece, kendilerine has kıyafetleri giyme, inançlarıyla ilgili görev ve/veya sembolleri kullanma, sosyal ve psikolojik destek alma, refakatçi bulundurma ve ziyaretçi kabul etme hakkı vardır.
  • Hasta Şikayetleri Hakkı
    Hastalarımızın şikâyetleri dikkate alınarak, şikâyet mekanizmasının başlatılması, gözden geçirilmesi, sonuçlandırılması ile sonuçtan haberdar edilmesi hakkı vardır.
  • Hastane Kural ve Uygulamalarını Bilme Hakkı
    Hasta, kendisine uygulanacak hastane kural ve uygulamaları konusunda bilgi edinme hakkına sahiptir.
  • Dini Hizmetlerden Faydalanma Hakkı
    Temin edilebilecek ölçüde, hastanın dini ihtiyaçlarına göre telkin ve dua etmek üzere bir din adamını getirme hakkı vardır.